من و زندگی در ایتالیا

حرفهای دوستانه

من و زندگی در ایتالیا

حرفهای دوستانه

موهامو کوتاه کردم

سلام به همه شما دوستای گلم .

سرانجام تونستم بیام و این پست و کامل کنم .اخه لب تاپ م چند وقتیه ناخوشه و نمی تونه منو یاری کنه در ثبت وقایع

.امیدوارم بتونم زودتر رو براهش کنم و از خدماتش بهره ببرم .الان هم لب تاپ همسر و برداشتم تا بتونم به اینحا سری بزنم .راستش اصلا با هیچ کامپیوتر دیگه ای راحت نیستم و نمی تونم کار کنم .شاید هم زیادی تنبلم وشاید هم نمی خوام ردی ازم به جا بمونه .


اینجا دیگه هوا حسابی سرد شده و دور و اطراف ما حسابی برف اومده ولی در شهر ما هنوز خبری نیست .همین الانش هم من دارم قندیل می بندم چه برسه به اینکه برف هم بیاد ولی بدم هم نمیاد خانوادگی کمی برف بازی کنیم .


راستش توی این سرما خشک کردن موها برام شده بود یه دردسر مخصوصا اینکه عسل خانم هم موهاش بلنده و من باید از موهای هر دومون مراقبت کنم و این خانم خوشگل من زیاد نمی تونه از موهاش مراقبت کنه و می دونم که از دختر بچه ها و دانش اموزها توی این سن  و سال نمی شه زیاد هم انتظاری داشت .


تصمیم گرفتم با تغییر فصل هم یه تغییری در ظاهرم بدم و صد البته هم برای سریع خشک کردن موهام بعد از حمام .البته قبلش باید بگم هر سال که میریم ایران یه سر ارایشگاه می روم و دستی به موهام می کشم و کارای مربوط به استایل مو رو در اونجا انجام میدم ولی اینبار ترجیح دادم اینجا هم برم سلمونی و موهامو کوتاه کنم . یه روز با اقای همسر هر دو رفتیم سلمونی .چه حالی می ده زن و شوهر با هم برن یه جا موهاشون و کوتاه کنن . برعکس و.ط.ن.که هر کی باید می رفت سلمونی مخصوص خودش . 

این جایی که ما رفتیم یکی از سلمونی های نسبتا معروف شهرمون هستش و اینجا دوست دارم یه چیزی رو براتون توضیح بدم شاید گفتنش جالب باشه .

اینجا دو نوع سالن ارایش و زیبایی وجود داره یکی همون سلمونی ها هستند که کارای مربوط به رنگ و مش و سشوار مو و کوتاهی و........و کلا همه موارد مربوط به مو رو انجام می دن و هم خانمها و اقایون می تونن اینجا کار کنن ویه جای دیگه هم هست که در واقع بیوتی سنتر هستش و کارای مربوط به ارایش صورت و اپیلاسیون و کارای ناخن و ...........رو انجام می دن ولی من تا حالا از این مورد دوم در اینجا استفاده نکردم .چون خودم یکم سر رشته ارایشگری رو بصورت خدادادی دارم و کارای خودمو از اپیلاسون گرفته تا برداشت ابرو و اصلاح صورت و میکاپ و رنگ مو و ......انجام میدم البته خیلی حرفه ای نیستم ولی کارامو  را ه می اندازه وراستش زورم میاد برم بیوتی سنتر چون قیمت خدماتشون هم خیلی گرونه و نمی خوام پول زور ودم به قولی .و اینجوری کلی از هزینه های جانبی مون کاسته می شه 


  

 در مود کوتاهی مو هم باید بگم که معمولا برای دخترم کارای موهاشو خودم انجام میدم و می تونم موهاشو کوتاه کنم و  یکی دوتا مدل هم بلدم و شانس اوردم که اونم موهاش فره و اگه خراب کاری هم بکنم میون فر موهای خوشگلش پنهون میمونه و اقای همسر هی بهم غر نمی زنه که موهای بچه رو خراب کردی

 

خلاصه اونروز با اقای همسر رفتیم سلمونی به محض ورود و دم در از ما استقبال گرمی به عمل اومد و یکی از خانها اومدن و پالتوهای ما رو تحویل گرفتن و اویزون کردن به جالباسی .وای چه حالی داد به من واقعا عین ادم های خیلی مهم از ما استقبال شد .البته اونا با همه مشتریهاشون همین رفتار و داشتن و بعد از اینکه چند تا بروشور در اختیارمون قرار دادن برای انتخاب مدل موهامون از ما خواستن بریم برای شستن موها و هر کدوممون رو ی یکی از صندلیهای مخصوص که خیلی هم راحت بودن و جون می دادن برا لم دادن و چرت زدن نشستیم . که من دلم نمی خواست پاشم و دوست داشتم کمی بیشتر سرم و ماساژ بدن ( عجب بی جنبه ام من ) .


بعد سرمون رو با یک شامپو و نرم کننده شستن و ماسک مو هم زدن و با حوله مخصوص خودشون خشک کردن .البته من به عادت ایران ، با خودم یه حوله هم برده بودم ولی دیدم یه کمد پر از حوله های تمیز و خوشکل اونجا هست و یکی از اونا رو اوردن و انداختن روی موهام  و منم اصلا حوله خودمو نشون ندادم .گفتم حالا با این شرایط فکر نکنن ما وسواس داریم و بعد نشستیم برا کوتاهی موهامون و اقای استیو که یه جوون خوش برو رویی با موهای بلند هستش مشغول به کار شد  .بعد از کوتاهی هم موها رو سشوار کشیدن و بعد هم با اتوی مو صاف و لخت کردن و اقا استیو دوباره اومدن برا چک نهایی و با یه وسواسی سانت به سانت موها رو چک می کرد که نگو .اینقدر مواظب بود که نکنه خدای ناکرده یه تار مو اون وسط کوتاه و بلند مونده باشه  ومن هم هی می گفتم بابا خوبه خیلی عالیه جان تو ولی اون خودش خیلی مراقب بود که مبادا کارش ایرادی داشته باشه و من ناراضی از اونجا برم بیرون .


خلاصه کارمون که تموم شد کلی از ما هم تشکر کردن که تشریف مون و برده بودیم پیششون  . 

تازه اقای همسر هم بعدش بهم گفت اگه ازشون می خواستیم برامون coffee مجانی هم می اوردن .ولی حیف من نمی دونستم وگرنه حتما یکی می گرفتم و می زدم به بدن .


خلاصه وقتی از اونجا اومدیم بیرون کاملا رضایت و خشنودی رو می تونستی از روی قیافه هامون ببینی .اخه چرا اینا اینقدر به مشتری هاشون احترام میزارن و کارشون و خوب و تمیز انجام میدن و اصلا هم براشون مهم نیست  که ما خارجی هستیم تا  مثلا یه طور دیگه ای باهامون رفتار کنن.  ( البته باید بگم اینجا هم ادم های بد جنس و از زیر کار دررو وجود داره ولی غلظت وجودیشون خیلی زیاد نیست .) 


دوست ندارم این مقایسه رو انجام بدم ولی در و.ط.ن . ارایشگاه که می رم یارو کلی کلاس میزاره بعدش هم اگه بد شانسی بیاری و خرابکاری رو سرت انجام داده باشه که اصلا زیر بار نمی ره که کارش ایراد داشته و می خواد عین هو قورتت بده .حالا شستن و سشوار کشیدن و سایر خدمات بماند که یه عده انجام میدن ولی یه عده ای دیگه هم یا به روی خودشون نمیارن و یا احساس مسئولیتی در قبال درست انجام دادنش ندارن  .متاسفانه بعضی از افراد تو این قشر  انگاری از اسمون افتادن رو زمین و کلی برا مشترهاشون کلاس میزارن و اصلا براشون نظر مشتری هاشون اهمیتی نداره و تنها پول و به چشم می بینن و بس .و اصلا وجدان کاری و مشتری مداری براشون اهمیتی نداره


نظرات 13 + ارسال نظر
ورده پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 08:34

جواب

پاسخ به آز.......
که از من در مورد گرفتن ویزا برای خودش و فرزندش سوال کرده بود .
اول امیدوارم همه چی همونطوری باشه که انتظارش رو دارین .راستش فکر میکنم این بیشتر به سفارت ایتالیا در ایران بر میگرده و اونا هستن که با توجه به شرایط هر کس می تونن بش ویزا بدن .البته برای همسرتون اگه بورس داشته باشن که نشون بده توانایی پرداخت هزینه های خانواده اش رو هم در اینجا داره فکر نمی کنم مشکلی باشه و البته بدون بورس رو اطلاعی ندارم ولی این هم بر میگرده به شرایط سفارت که چه تعهدات مالی از شما میگیرن و سفارت هم تقریبا هر شش ماه قوانین جدیدی رو در این خصوص برا خودش میزاره و فکر می کنم بهتر هستش که با سفارت ایتالیا در ایران در تماس باشین یا از روی سایتشون شرایط جدید رو مطالعه کنین .چون می دونم که شرایط با چند سال پیش که ما اومدیم اینجا خیلی فرق کرده ولی در هر حال براتون ارزوی موفقیت می کنم

طرلان پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 13:09 http://delsepordeyepashiman.mihanblog.com

lمن استیو میخوام.اینو راست میگی ایران ارایشگاها حتی اگه یه نموره هم احترام بزاره همش واسه گرفتن پولست اگه بدونه دیگه قرار نیست پیششون بری اون وقته که حالیت میکنه...البته نه همشون..راستی اگه یکی بخواد همزمان هم رنگ کنه هم میک اپ اون وقت با توجه به توضیحاتی که دادی چی میشه؟دوست من ایتالیا زندگی میکنه اومد ایران یه دوره ارایشگری دید که بره اونجا سالن بزنه ایا راحته زدن سالن ؟

عزیزم اینا که مثل ماها میکاب و ارایش نمی کنن .تیپ جونشون که اصلا اهل این حرفا نیست و ارایششون فقط با یه رژلب ختم می شه و فقط مسن تراشون .مثلا بالای 50-60 سالشون ارایش می کنه و خیلی به خودشون میرسن و شنیون هم که اصلا اینجا معنی نداره .برعکس در و.ط.ن. ما تو خیابون که میری انگار وارد سالن مد شدی و جوونا تو ارایش کردن تقریبا خودکشی می کنن و اونوقت هستش که اگه تو بخوای یک کم ساده و بی ارایش یا کم ارایش در اجتماع حاضر بشی .همان بس که انگ امل بودن و بهت میزنن . من که خودم اصلا اینجا ارایش نمی کنم و بجز ضد افتاب و مرطوب کننده و گاهی هم یه رژ ساده ز هیچ لوازم دیگه ای استفاده نمی کنم

مهسا جمعه 8 آذر 1392 ساعت 13:03 http://sarneveshtehman.blogfa.com

چه جالب بود. مبارکت باشه عزیزم.
آرایش انگار فقط تو ایران اینقدر مهم شده. منم ترکیه بودم جز ایرانیها بقیه ساده بودن.
اصلا از رو آرایش خانمها حدس می زدم ایرانی باشه و اکثرا هم حدسم درست از آب در می اومد.
(راستی من باز برگشتم)

ممنونم .اره واقعا همینطوره و فکر می کنم ایرانی ها با این ارایش هاشون خیلی تابلو هستن
به سلامتی که رسیدی .و امیدوارم بهت خیلی خوش گذشته باشه

مهسا جمعه 8 آذر 1392 ساعت 19:53 http://sarneveshtehman.blogfa.com

آره خیلی خوش گذشت اما برگشتنی کلی گریه کردم کاش زودتر واسه همیشه برم پیش همسرم.

امیدوارم که هر چه زودتر به خواستت برسی مهسا جون .و در کنار همسرت روزای خوشی رو در پیش رو داشته باشین

مهتاب شنبه 9 آذر 1392 ساعت 04:38

اونا براشون مهمه که مشتری راضی باشه و دوباره برگرده پیششون اینجوری برای خودشون درامد بیشتری کسب می شه .
من هم مدتی خارج از کشور زندگی کردم . ایتالیایی ها خیلی خونگرم و خوب بودن . من سوئیس بودم و دوست صمیمیم ایتالیایی بود .به نظرم خیلی شبیه ما ایرانی ها بودن . یه بارم رفتم میلان . به نسبت اروپا ایتالیا خیلی شلوغ پلوغ تر بود و فرهنگشون خیلی خیلی شبیه ما ایرانی ها بود . البته این برداشت شخصی منه .
اما درکل با ضعف فرهنگی موجود درکشورمون به خصوص در قشرهای کم تحصیلا ت تر موافقم . البته توی تهران یه سری ارایشگاههای لوکس وجود داره که تقریبا همین خدمات رو ارائه می دن و درقبال گرفتن پول خوب امکانات خوبی دارن .. اما قبول دارم که اکثریت با هموناییه که شما گفتین .

دقیقا همینجور هستش و ایتالیایی ها فوق العاده خون گرم هستن ولی خوب ادم ناجور هم توشون پیدا میشه ولی خدایی غلظت وجود ادم بدها به شدت اینحا پایینه. مردم اینجا فوق العاده قلب رئوفی دارن .برعکس اکثر مردم ما که به مهمانوازی هم معروفن ولی در کل می خوان چشم همدیگر و رو دربیارن .در مورد نظرت با ارایشگرها هم موافقم ولی چیزی که هست مگه چند درصد مردم می تونن برن به اون ارایشگاههای لوکس .پس می بینی که اصلا توی این قشر هر کی وارد میشه بعد از یه مدتی ادعاش سر به اسمون می کشه

مثل هیچکس شنبه 9 آذر 1392 ساعت 09:40 http://mohamad27.niniweblog.com

مبارک باشه عزیزم ،منم با شما کاملا موافقم به نظرمن همه جا از ایران از جهت مشتری مداری بهتره اینجا منشی دکترا از خود دکترا بیشتر کلاس میزارن چه برسه به اینکه هنری هم داشته باشن .در مورد ارایش هم که جدیدا اقایون از خانما جلو زدن وهمه مثل مدلها رفتار میکنن واین فقر جامعه ما رو نشون میده که اینجوری میخوان جلب توجه کنن وکی میخوان اصلاح بشن خدا میدونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

منشی دکتری ها رو که خیلی خوب اومدی به خدا .
اصلا جنبه ندارن .دیگه اینو همه می دونن

ترمه یکشنبه 10 آذر 1392 ساعت 05:23

سلام.مبارک باشه ورده جون.
اینجا آآرایشگر که هیچی ,جدیداً آبدارچی هم واسه آدم کلاس میزارن.چند وقت پیش به سرایدار بخشی که مدیریتش با منه گفتم آقای...چرا واسه همکاران چای نداشتین لطفا چای دم کنید بیارین.
اگه بدونی چقدر بهش بر خورده بود و رفته بود پیش مافوقم شکایت که چرا خانم ...به من گفته چای دم کن خدای من اون روز حسابی خندیدمگفتم پس لطف کنن بیان پشت میز من تا من زحمت چای پذیرایی را براشون بکشم

گل گفتی ترمه جون .منم تجربه سر و کله زدن با ابدارچی جماعت و تو و.ط.ن. داشتم تازه نظافتچی ها که از اونا هم بدترند .سرایدارهای مجتمع های مسکونی که دیگه وحشتناک ترند .

مهسا پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 10:39 http://sarneveshtehman.blogfa.com

سلام عزیزم. خوبی خانمی دلمون تنگ شد واست. چه خبر برف می باره؟
اینجا که کلی برف باریده و در حال بارش هست.

سلام مهسا جون .ممنونم ازت گلم .یه مدتی حال و حوصله نداشتم بیام اینجا ولی منم دلم برات تنگ شده واقعا .

مهسا چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 17:01 http://sarneveshtehman.blogfa.com

عزیزم من که هر روز بهت سر می زنم...که نوشتتون رُ زود بخونم.

ممنونم مهسا جون

مثل هیچکس شنبه 30 آذر 1392 ساعت 06:36 http://mohamad27.niniweblog.com

پاییز ثانیه به ثانیه میگذرد ،یادت نرود اینجا کسی هست که به اندازه تمام برگهای پاییز برایت آرزوهای خوب دارد ،یلدا مبارک [گل]

ممنونم مامان جونم .بر تو هم مبارک باد عزیزم

طرلان دوشنبه 7 بهمن 1392 ساعت 09:01 http://delsepordeyepashiman.mihanblog.com

ورده کجایی چرا خبری ازت نیست؟نگرانتم بیا یه خبر بده..خوبیییییییییییییییییییییییییییییی؟ هر بار میام میبینم نیستی..ایشالا که همه چی خوب باشه و مشکل خاصی نباشه که یه دفعه ای غیبت زده

سلام طرلان عزیزم . تو خوبی
ممنونم ازت .
سرم کمی شلوغه این روزا .و کمی هم دل و دماغی برا نوشتن نیست .سعی می کنم بیام و دوباره اپ کم گلم

لیمو پنج‌شنبه 10 بهمن 1392 ساعت 16:49

ورده جان چرا دیگه نمی نویسی دختر خوب؟ ما ایرانیم به پوچی رسیدیم تو دیگه چرا؟

مثل هیچکس شنبه 12 بهمن 1392 ساعت 21:13 http://mohamad27.niniweblog.com

عزیزم پس کجایید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نمیگید دلمون براتون تنگ میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد