من و زندگی در ایتالیا

حرفهای دوستانه

من و زندگی در ایتالیا

حرفهای دوستانه

قدم زدن در کمال ارامش

ایتالیا کشور بسیار زیبا و رویایی هستش و ارزوی خیلی ها اومدن به اونجاست حتی برای یک سفر چند روزه  .

بزرگترین مشکل من در اینجا یادگیری زبون شیرین و اهنگین ولی بسیار سخت ایتالیاییه.ولی خداییش ارده ام هم برای یادگیری ونشستن و خوندن کتابهای اموزشی خیلی ضعیفه.برا خودم یه برنامه ریزی کردم به طور جدی هر روز بخونم و بخونم تا دیگه راحت بتونم حرف بزنم .مصیبت الان من همین انگلیسی حرف زدنه .تا می خوام بیام ایتالی حرف بزنم میرم تو خط زبون دیگه و همین باعث شده تنبل بشم و دیرتر تو ایتالیایی حرف زدن راه بیفتم .


حالا می خوام شروع کنم و درباره شرایط زندگی مون در اینجا بنویسم .


ایتالیایی ها فوق العاده مهربون و خون گرم هستن البته می دونم که همه جا هم خوب هست و هم بد ولی قسمت ما تو ی برخورد با ادم خوباشون بوده (تا حالا البته) .خداییش صاحب خونه ودوستا مون خیلی خیلی خوب هستن و از این بابت اصلا حس نمی کنم توی یه مملکت غریبم هر چند ایران که بودم همسایه هامون به خوبی همسایه های الان نبودند و قطعا همه جا یه معایبی داره و یه مزایایی ولی فعلا با مزایا شروع می کنم .


تو این  سرزمین زیبا طبیعت و هوای سالم  تا دلتون بخواد هست و مردم خودشون هم در مراقبت و نگهبانی از اون پیش قدم هستن .کسی اشغال در طبیعت نمیریزه (مثل خود ما )و همه چی اونجوری هست که باید باشه.بعضی وقتا واقعا حرصم میگیره از این همه نظم و قوانین و مقراراتی که هست و همه بهش احترام میزارن . اینجا همیشه پر از توریست هایی هستش که مشتاقانه کلی هزینه می کنن تا بیان و چند روزی و اینجا سر کنن تو این طبیعت سالم و زیبا و شهرهایی که در و دیوارشون هر کدوم  یه موزه اثار تاریخی و باستانی ه .اینجا قدم زدن تو خیابون واقعا خیلی لذت بخش و ارامش بخشه می تونی بدون اینکه کسی کوچکترین مزاحمتی برات ایجاد کنه ،بدون ترس از قابیده شدن کیف دستیت توسط یه موتور سوار ،بدون صدای بوق بوق ازار دهنده ماشین ها و موتور سوارها و بدون وجود نگاه های چپ چپ و ازار دهنده عابرین و تنه زدن  های عمدی بعضی هاشون در ارامش خاطر در کنار خانوادت قدم بزنی و از زمین و هوا و آسمون لذت ببری .اینها قسمتی از کوچکترین و حقیرترین و شاید عادی ترین لذتهای زندگی هستند که خیلی از ماها تو زندگی ازشون محرومیم.

نظرات 2 + ارسال نظر
لیمو جمعه 17 آبان 1392 ساعت 15:29 http://Misslemon.persianblog.ir

سلام ورده جون
من همیشه یکی از آرزوهام این بوده که زبان ایتالیایی یاد بگیرم و بتونم با مردمش ارتباط برقرار کنم. تو خیلی دختر خوشبختی هستی که این امکان را داری با مردمی غیر از ملت خودت ارتباط برقرار کنی. امیدوارم قدر این موقعیت را بدونی و به نحو احسن ازش استفاده کنی. راستی یه سوال: تلفظ صحیح اسمت چیه؟ اگه به انگلیسی بنویسیش ممنون میشم

راستی لیمو جان ورده, verde در واقع اسم رنگ سبز در زبان ایتالیایی هستش.

لیمو جمعه 17 آبان 1392 ساعت 15:33

فهمیدم verde یعنی گیجیم تو دنیای مجازی هم معلومه آدرس را نگاه نکردم

سلا لیمو جان و ممنونم ازت .ایشالا بیشتر می نویسم و بیشتر با من اشنا میشی عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد